NÄSTAN SOM HÅLLBART
SOM ATT VARA NAKEN

VÅR HISTORIA

VÅR HISTORIA

VÅR HISTORIA

På en resa för att förena mode med hållbarhet, grundades Underprotection 2010 i Köpenhamn. Ett varumärke för kvinnor med ett löfte om att skydda miljön och våra medmänniskor, samtidigt som det uppmuntrar till kreativa uttryck genom vackra färger och mönster.

På en resa för att förena mode med hållbarhet, grundades Underprotection 2010 i Köpenhamn.
Ett varumärke för kvinnor med ett löfte om att skydda miljön och våra medmänniskor, samtidigt som det uppmuntrar kreativa uttryck genom kraftfulla färger och mönster.

HUR DET BÖRJADE

Underprotection grundades av paret Sunniva Uggerby och Stephan Rosenkilde, drivna av drömmen – och motivationen – att fokusera på hållbarhet i underklädesbranschen. Senare kom Jeanette Hansen med i grundarteamet.
Tillsammans leder trion företaget hand i hand med sitt engagerade team i Köpenhamn.

Namnet Underprotection kommer från våra kärnvärden. 'Under' representerar underkläder, det närmaste lagret till våra kroppar, medan 'Protection' symboliserar vårt engagemang för att skydda och ta hand om vår miljö och människor. Dessutom ett löfte om att alltid skydda dig från skadliga kemikalier och färgämnen när du bär Underprotection.

"Världen behöver inte mer kläder, det finns faktiskt redan tillräckligt för att möta våra behov genom att köpa begagnat. När vi startade Underprotection var vi måna om att se till att allt vi skapade och introducerade hade ett meningsfullt syfte. Underkläder och badkläder är bland de få saker vi sällan köper begagnade, vilket inspirerade skapandet av Underprotection Vårt uppdrag är att göra en positiv skillnad genom att erbjuda genomtänkta och användbara produkter.

Sunniva Uggerby, kreativ chef och medgrundare


Vi brinner för att skapa kläder, med fokus på hållbarhet, som hyllar kvinnokroppen och banar väg för branschen. Idag säljs Underprotection över hela världen, med dig som drivkraften bakom vår resa. Vi kommer att fortsätta att göra en positiv inverkan i branschen och alltid utveckla våra hållbara metoder till det bättre.

HUR DET BÖRJADE

Underprotection grundades av paret Sunniva Uggerby och Stephan Rosenkilde, drivna av drömmen – och motivationen – att fokusera på hållbarhet i underklädesbranschen. Senare kom Jeanette Hansen med i grundarteamet. Tillsammans leder trion företaget hand i hand med sitt engagerade team i Köpenhamn.

Namnet Underprotection kommer från våra kärnvärden. 'Under' representerar underkläder, det närmaste lagret till våra kroppar, medan 'Protection' symboliserar vårt engagemang för att skydda och ta hand om vår miljö och människor. Dessutom ett löfte om att alltid skydda dig från skadliga kemikalier och färgämnen när du bär Underprotection.

"Världen behöver inte mer kläder, det finns faktiskt redan tillräckligt för att möta våra behov genom att köpa begagnat. När vi startade Underprotection var vi måna om att se till att allt vi skapade och introducerade hade ett meningsfullt syfte. Underkläder och badkläder är bland de få saker vi sällan köper begagnat, vilket inspirerade skapandet av Underprotection Vårt uppdrag är att göra en positiv skillnad genom att erbjuda genomtänkta och användbara produkter."

Sunniva Uggerby, kreativ chef och medgrundare

Vi brinner för att skapa kläder, med fokus på hållbarhet, som hyllar kvinnokroppen och banar väg för branschen. Idag säljs Underprotection över hela världen, med dig som drivkraften bakom vår resa. Vi kommer att fortsätta att göra en positiv inverkan i branschen och alltid utveckla våra hållbara metoder till det bättre.

HUR DET BÖRJADE

Underprotection grundades av paret Sunniva Uggerby och Stephan Rosenkilde, drivna av drömmen – och motivationen – att fokusera på hållbarhet i underklädesbranschen. Senare kom Jeanette Hansen med i grundarteamet. Tillsammans leder trion företaget hand i hand med sitt engagerade team i Köpenhamn.

Namnet Underprotection kommer från våra kärnvärden. 'Under' representerar underkläder, det närmaste lagret till våra kroppar, medan 'Protection' symboliserar vårt engagemang för att skydda och ta hand om vår miljö och människor. Dessutom ett löfte om att alltid skydda dig från skadliga kemikalier och färgämnen när du bär Underprotection.

"Världen behöver inte mer kläder, det finns faktiskt redan tillräckligt för att möta våra behov genom att köpa begagnat. När vi startade Underprotection var vi måna om att se till att allt vi skapade och introducerade hade ett meningsfullt syfte. Underkläder och badkläder är bland de få saker vi sällan köper begagnat, vilket inspirerade skapandet av Underprotection Vårt uppdrag är att göra en positiv skillnad genom att erbjuda genomtänkta och användbara produkter."

Sunniva Uggerby, kreativ chef och medgrundare

Vi brinner för att skapa kläder, med fokus på hållbarhet, som hyllar kvinnokroppen och banar väg för branschen. Idag säljs Underprotection över hela världen, med dig som drivkraften bakom vår resa. Vi kommer att fortsätta att göra en positiv inverkan i branschen och alltid utveckla våra hållbara metoder till det bättre.

VAD VI GÖR

Syftet med Underprotection är att designa underkläder, loungekläder, badkläder och strumpor med fokus på mode och hållbarhet. Vi vill göra skillnad genom att göra det möjligt att kombinera etik och estetik.

Vi fokuserar hela tiden på att vara så ansvarsfulla och etiskt korrekta som möjligt. Vi gör aktiva val för att skapa positiva och meningsfulla förändringar, både socialt och miljömässigt i vårt samhälle och runt om i världen.

Hållbarhet är inte bara en trend för oss. Vi är engagerade i detta sätt att leva och strävar efter att ta dig med på vår resa för att förbättra och göra skillnad tillsammans.


För att lära dig mer om våra värderingar klicka här .

VAD VI GÖR

Syftet med Underprotection är att designa underkläder, loungekläder, badkläder och strumpor med fokus på mode och hållbarhet. Vi vill göra skillnad genom att göra det möjligt att kombinera etik och estetik.

Vi strävar ständigt efter att vara så ansvarsfulla och etiskt korrekta som möjligt. Vi gör aktiva val för att skapa positiva och meningsfulla förändringar, både socialt och miljömässigt i vårt samhälle och runt om i världen.

Hållbarhet är inte bara en trend för oss. Vi är engagerade i detta sätt att leva och strävar efter att ta dig med på vår resa för att förbättra och göra skillnad tillsammans.


För att lära dig mer om våra värderingar klicka här .

VÅR DESIGNFILOSOFI

Vi är övertygade om att hållbarhet och mode går att förena. Vår stil är djärv och färgstark, samtidigt som vi behåller fokus på skandinavisk enkelhet. Vår design utstrålar feminina detaljer och iögonfallande tryck som utmanar det stereotypa utseendet hos underkläder.

Varje kvinna förtjänar att känna sig vacker, oavsett samhällets förväntningar. Vi strävar efter att designa för alla former och storlekar. Vi designar för komfort och för att göra det känt att triangel-behåar kan vara för alla, oavsett storleken på din bröstkorg.

Vi vill få kvinnor över hela världen att känna sig inkluderade och värderade när de bär Underprotection.

VÅR DESIGNFILOSOFI

Vi är övertygade om att hållbarhet och mode går att förena. Vår stil är djärv och färgstark, samtidigt som vi behåller fokus på skandinavisk enkelhet. Vår design utstrålar feminina detaljer och iögonfallande tryck som utmanar det stereotypa utseendet hos underkläder.


Varje kvinna förtjänar att känna sig vacker, oavsett samhällets förväntningar. Vi strävar efter att designa för alla former och storlekar. Vi designar för komfort och för att göra det känt att triangel-behåar kan vara för alla, oavsett storleken på din bröstkorg.

Vi vill få kvinnor över hela världen att känna sig inkluderade och värderade när de bär Underprotection.

NÄSTAN LIKA HÅLLBAR SOM ATT VARA NAKEN