BREV FRÅN VÅR VD
Viljan att göra bättre är grunden för vår verksamhet. I ett tidigt skede redan 2010 såg vi en möjlighet att fylla tomrummet på marknaden för underkläder med moderiktiga och hållbara underkläder till ett överkomligt pris. Sedan dess har vår strategi alltid varit med hållbarhet som kärna, och vi kompromissar aldrig med detta värde. Alla strategiska beslut har hållbarhet som nämnare för varje åtgärd vilket gör beslutsfattandet enkelt för oss, eftersom det alltid finns ett mer hållbart alternativ till det konventionella.
Vi är stolta över att kunna säga att vi som företag inte bara mäter vår framgång i vår resultatlinje utan i de linjer vi skapar, och här både människorna vi berör genom hela vår värdekedja och miljön och hur vår produktion kan ha mindre negativa påverka nu och framåt.
För oss innebär det att göra bättre att ta ansvar för allt vi rör och producerar, och med vårt återtagningsprogram på plats kan vi nu fokusera på att sluta kretsen och skapa en ny produktlivscykel för våra återvunna produkter nu och framåt.
STEPHAN ROSENKILDE
MEDGRUNDARE OCH VD