KUNDSERVICE

FRAKTKOSTNADER

Sverige och EU 140 SEK, gratis frakt och utbyta* på ordervärde över +1400 SEK.
Utanför EU 210 SEK, gratis frakt och utbyta* på ordervärde över +2100 SEK.

*One time per order.

NB! Please note, that a return for a refund only, is not included in the offer, and the return shipping cost, in that case, will be deducted from the final amount.

Retursedel:
Sverige och EU 140 SEK

Om du vill köpa en retursedel var vänlig och skicka ett e-mail till customercare@underprotection.dk och informera oss om ditt ordernummer.

OBS! Du kan köpa en retursedel från oss om du bor i ett av följande länder inom EU: Danmark, Sverige, Tyskland, Polen, Belgien, Österrike, Irland och Luxemburg. För alla övriga länder får du själv stå för returkostnaden om inget annat är överrenskommet.

 

LEVERANS INFORMATION

Leveranstiden varierar utifrån vilket land ordern ska skickas till.

Danmark: 1-2 dagar med GLS
Europa: 2-4 dagar med GLS och UPS
Resterande del av världen: 3-7 dagar med UPS

OBS! Om adressen inte är korrekt ifylld och detta leder till att ordern skickas tillbaka tillkommer den fraktkostnad som uppstår för att ordern ska skickas återigen.

OBS! Leveranser till Ryssland behöver en företagsadress då vi som danskt företag inte har tillåtelse att skicka till privata adresser.

 

RETURNS AND EXCHANGES

When shopping your Christmas gifts with us, you are welcome to return or exchange until 15th of January 2021.

When you buy online at underprotection.eu you will automatically receive a return label if you live in one of the following contries: Denmark, Germany, Poland, Belgium, Austria, Ireland, and Luxembourg. For all other countries please write an e-mail and inform us of your order number, then we will send you a return label.

Email: customercare@underprotection.dk

If your order is less than the required amount for free shipping and exchange, you are welcome to buy a returnlabel from us. Please write an e-mail and inform us of your order number.

We need to receive the items back within 14 days, from the date you received your order in unused and perfect condition.

All items recieved later than 14 days will be exchanged for store credit.

Please fill out and enclose our return-note in the parcel, when you wish to exchange or return items:

Print Return Note (PDF)

When we receive items for refund, the amount will be transferred to the credit card used for the original purchase (minus the shipping cost if they were not included from the start). It can take up to 7 working days, from the date we receive your returnparcel, before the amount is refunded. 

If you only wish to return for a refund, the cost of the return label, will automatically be deducted from the final refund.

NB! Please note that we do not pick up any parcels sent to parcel shops or other addresses than the above. Parcels delivered to parcel shops will ultimately be sent back, and have to be re-sent at your own cost.

 

UNCLAIMED PARCELS

If the parcel is not picked up from the parcel shop, and returned unclaimed to us, we will contact you via email in order to clarify why.

Make sure to reply within 14 days from the date you receive the email, if you would like a refund. 

Make sure to check your spamfilter as well.

If we do not hear anything from you, a voucher/store credit will be issued automatically hereafter.

 

STORLEKSGUIDE

Om du är osäker på vilken storlek du ska köpa, var vänlig och kolla in vår  storleksguide här eller under varje produkt.

 

TULLAVGIFTER

Alla ordrar som skickas till länder utanför EU kan kommas bli belagda med en tullavgift i respektive land. Om du vill veta mer om specifika regler gällande tullavgifter för just ditt land rekommenderar vi att du kontaktar ditt lokala tullverk. Vi har inte möjlighet att återbetala VAT, MVA eller liknande tvister gällande tullen, VAT eller övriga instanser då detta inte ligger på Underprotections ansvar.

 

 

AVBESTÄLLNING

Detta gäller enbart om din vara inte har packats för leverans. Vi förbereder leveranser hela dagarna så vi behöver din avbeställning eller ändring snarast möjligt efter du gjort din beställning. Var vänlig och skicka ett e-mail eller ring oss.

 

GARANTI

Du har en period på 24 månader att reklamera en produkt om den inte levde upp till vår vanliga standard. Var vänlig och skicka ett e-mail till oss med beskrivning av problemet. Om varan är felaktig eller skadad vid leverans kommer den att bli reparerad eller ersatt och därefter skickas tillbaka till dig. Detta kommer givetvis att ske snarast möjligt efter att den defekta varan mottagits av oss. Om produkten har utgått från vårt sortiment eller inte kan repareras så återbetalar vi fulla beloppet till ditt bankkonto.

 

ADDRESS FÖR RETURER

Underprotection ApS
Raffinaderivej 10, bygning F, stuen
2300 Copenhagen S
Denmark

OBS! Var vänlig och observera att vi inte hämtar några paket lämnade hos butiker eller andra adresser än den ovanstående.